Rebarbara

Rebarbara

Kategóriák: Alapanyagok

A rebarbara

 

Fontos vitaminok

A rebarbara egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy főleg azokat a vitaminokat tartalmazza, amelyre különösen a tél végén, tavasszal van nagy szükségünk. Nagy mennyiségben tartalmazza a B1-, B2-, A- és C-vitaminokat. Ráadásul olyan ásványi anyagokat is tartalmaz, mint például a kalcium, kálium, foszfor, magnézium és vas. Így érdemes a tavaszi étrendünkbe mindenképpen beiktatnunk. Nagyon jó vér-, illetve vesetisztító hatása is van, ezért akár a szívbetegeknek vagy a szellemi munkát végzőknek is érdemes fogyasztaniuk. Azoknak azonban, akiknek veseköve van, érdemes jobban odafigyelniük rá, mert enyhén növeli a szervezetünkben a sav mennyiségét.

 

Antioxidáns, emésztésjavító

Mint sok más zöldség és gyümölcs esetében, a rebarbaráéban is elmondható, hogy egyik legfontosabb tulajdonságai közé tartozik az antioxidánshatása. Ráadásul sokkal több karotinoidot tartalmaz, mint például a répa, ez pedig jelentős mértékben növeli antioxidánshatását. Az emésztésnek is jót tesz a rebarbara fogyasztása, étvágyjavító, de hasmenéses panaszok enyhítésére is kipróbálható. Ezen kívül gyulladáscsökkentő hatása is van, illetve a bélrendszerben található gombás betegségek esetén is hatásos segítség lehet.

Sidebar